Monday, November 8, 2010

Pegi Exam Awal TAPI.....

Aku ade paper tengah tadi. Study dah kaw2 semalam ngan Cik Bantal dan Cik Selimut.  InsyaAllah leh jawab dengan tenang jiwe rage. 


Aku pegi exam ngan vespa antik kesayangan aku macam biase. Tapi masalah lak bile enjin moto tak nak hidup2. Aishh.. Aku dah agak bimbang bile enjin tak mau hidup2 ni. Papepon, atas usaha aku yang tak kenal erti penat lelah membanting tulang 4 kerat menghidupkan vespa tersebut, akhirnya hidup la jugak, Alhamdulillah. 


Aku terus meluncur laju ke dining room. Eh silap, exam hall. Perut lapar.. Tu pasal tersasul. Kebetulan masa aku sampai pengawas exam dah panggil budak2 masuk menyemakkan kawasan dalam dewan sebab dah nak mula exam. 


Aku dengan yakinnya melangkah bersama selawat  nabi yang terkumat kamit kat bibir dari tadi beserta niat redha dan tawakal. 


Bila dah jumpa tempat duduk , aku pun duduk la dengan berhemahnya.. Aku lepak dulu sementara pengawas belum berucap pape. Kepala tak duk diam. Duk pusing kiri pusing kanan pastu aku tengok meja.. Erm, macam ade yang tak kena..   Apekah?  Sambil menggaru-garu kening. Nampak cool di situ. Eheh! :P


Aiseh mak! Aku baru perasan rupa-rupanya lupa bawak peralatan menulis. Tambah lagi, ngan slip2 exam aku tertinggal! OMG! OMG! OMG!  


Aaaaa!  Jerit aku panjang sambil terbangun. Dan tiba-tiba kepala aku pening sambil tengok sekeliling. Hoh??...huh......aku terkejut then mengeluh.....sambil rase syukur..... Aku mimpi rupe-rupenyer.....  


Aku tengok jam dah pukul  11pagi. Paper aku pukul 12. Aku tertido mase tengah study tadi. Adeh. Awal lagi rupenye..... Aku pun baring balik. 




Bam! Tanpa salam satu bantal melayang ke badan aku entah dari planet mane. Aku terbangun serta merta. Ces! Sapakah yang kekurangan garam tu??!


"Wei! bangun la. Ko tu paper jap agi. Jangan nak gatal2 sambung tido. Dah la tido siang pon memekik melolong." bebel roomate aku dengan muke seposen. Oh, bantal busuknye .


Aku yang sedar salah aku, terus bangun dengan malas dan pegi mandi. Teringat mimpi tadi, tersenyum sorang2.. Sat lagi nak pi exam kena cek betul2 barang yang kena bawak! Ye. Pasti! 


******MORAL*****
Jangan melenggang sangat nak pi exam. Tak pasal2 tertinggal barang penting walopon dalam mimpi!

No comments:

Post a Comment