Sunday, November 7, 2010

AKU PERNAH DAPAT DEKAN...

Sambil mendengar lagu-lagu feberet aku kat lappy kesayangan, aku dengan tekun menulis nota2 ringkas pasal killer subjek aku . Aku memang macam ni, siyes bab2 study ni.. Kadang-kadang sampai tak pandang makanan pon kalo dah gile study..( percaye jer la... :P ) 


Korang pernah dapat dekan? Tak? Ade? Aku pernah beb. Memang tak sia-sia aku study macam nak gile. 


" MS, cepat la weh, kite dah lambat ni. majlis tu dah nak start." kata member aku dengan cemasnye. Beliau pon antara pelajar yang dapat dekan macam aku. 


Hari tu aku memang lambat sampai kat majlis tu. Tertido lepas study. Tengok..... Kuat tak kuat study. Nak g ambik anugerah dekan pon sempat lagi tertido....


"Okey2. Jom!" dengan penuh semangatnya aku berjalan ke garaj moto depan foyer kolej. Helmet aku pakai ala kadar je sebab nak cepat. Member aku siap pakai terbalik pulak tuh. Member aku tu pon satu.Susah betol la kalo setahun sekali naik moto. Sempat lagi aku membebel kat die mase tu.


Aku start enjin moto dengan laju. Orait, enjin tak buat hal. Kalau nak dijadikan cite kekadang tu enjin moto ni baru leh jalan bila dah sejam waktu kelas berlalu. Tapi hari tu alhamdulillah. Moto pon bangge  kot tuan yang biase tunggang die nak dapat anugerah dekan. Hoh. Riak di situ!


Aku pon meluncur laju bersama vespa burukku ke Dectar. Tengah2 meluncur laju, enjin moto tetibe jek mati kat depan FSSK. 


Hoh! Masak aku. Dah la lewat mau pulak die wat hal time ni. OMG!!


Member aku dah buat muncung sedepa bila  jadi camni. Ikan todak pon tak berani usik.


" Takpe rileks...rileks." kata aku dengan penuh cool. Then, aku start moto tu.   Kepeh! Kepeh! Kecih! Kebufff!!  


'Kepeh..kepeh....kelepek! keepek! '      Adeh! Asal kepale aku lak yang sakit ni. Moto ni tak mau hidup2 ka?? Plis la aku da lambat ni. Adoiii...hampeh! ..kataku sambil terus cuba start moto tersebut.


Kelepek! Sekali lagi..   " Woi, bangun la! Ko ngigau ape petang2 ni ha? " tanya roomate aku sambil memukul badan aku ngan bantal busuknyer.


Aku tersedar. Bayangan moto makin hilang.


"Hoh? Ngigau?" Aku terpinga-pinga dengan muke blurr tahap kangkung sambil tengok jam. Pukul 6.00 petang. Aku dah terlepas majlis tu! Oh shit! Err.. eh.. Asal macam pelik je ngan tempat ni.  Aku bangun tengok sekeliling. Kat meje study dan depan lappy..! Mane moto aku? Member aku?  Anugerah tu??


Rupa-rupanya aku tertido mase tengah study tadi. Aiseh.. Demand gile mimpi aku. Aku tak bgtau pon kat roomate aku pasal mimipi ni.. Tak pasal2 kena gelak nanti. Caittt..


Mimpi tu berlaku 5 tahun yang lepas. Masa aku sekolah menengah. Time tu aku stay kat hostel. Tak tau la datang dari mane anugerah dekan tu. Maybe dah memang ditakdirkan aku masuk u cam skang ni kot. Pasai tu la kot  aku da siap mimpi awal2. Huahuahua.


Papepon, aku pernah dapat anugerah dekan walopon dalam mimpi.. Ahakkssss! :P

2 comments: