Saturday, November 6, 2010

Dia Cinta Sama aku???

Holla.. Morning.. Selamat Siang...hee....macam berite pagi kat stesen TV Indonesia lak. 

Dah lame tak menyempat rajinkan diri dengan blog aku ni. Kuat study now..(Serius) Well semua org tau skang tgh final exam. So, aku begitu workaholic la... aishh.. dah-dah la merapu. "Kalo study korean movie watper der!" Kataku pade diri sendiri. (sedar diri)

Hari ni aku nak story sket pasal life lepas aku. Pasal cinta. wallah. Macam good2 je nak story pasal kisah cinta aku. Aku just story, Takde nak harap orang bace pon.. heeee

Imbasan masa lalu, aku ingat lagi, mase tu aku tengah jalan-jalan tepi jalan dengan beliau. Berhampiran dengan taman permainan.. Cuaca hari tu cukup indah... Tiba di satu kawasan, aku dan beliau stop teruskan langkah...dan..

"Awak...dah lama kita berkawan kan?" Kata ST(si teruna) yang sangat macho dan gorgeous.

"Emm..lebih kurang la, kenape?" Tanya MS(miss superblife) yang alwes cun n cool.

"Takde. Cume bila mengenangkan cepatnya masa berlalu, sampai tak sedar, dah lebih 5 bulan kita jumpa dan kenal."ujar ST

"Yer.... saya pun tak sangka. Awk tahu kan yang ki......." kata MS terhenti. ST meletakkan jarinya di bibir aku.

"Saya cintakan awak," kata ST. Benar-benar tepat bunyinya pada pendengaran aku. Betul ke?? Oh aku dah menggelabah tapi tetap behave...still berlagak cool dan cun.

" Err.. awak tak silap ke dengan pengakuan selambe redah awk ni?" tanya MS dengan penuh cool dan cunnye. Tapi tangan dah menggeletar berdebar punye pasal.

" Saya tak tipu. Saya cintakan awak. Will u marry me?" akui beliau sekaligus melamarku yang pade mase tu aku baru berumur 10 tahun. OMG! terkedu lidahku. Ape yang patut aku katekan? Nak keluar beli gula2 kat kedai sebelah rumah pon kena mintak cop kebenaran keluar dari mak aku. Siap kena ada tanda tangan penyokong lagi. Aishhh.... Dia cintakan aku?? 

"Aduh!" tiba-tiba bahu aku sakit akibat tamparan yang keras. 

"MS! Berapa kali mak cakap, jangan sibuk nak berangan mase berjalan. Tengah2 berjalan boleh pulak kamu ni berhenti kat tengah laluan orang ni." bebel mak aku tanpa aku tau ape puncanya. . Aku pantas mencari punca bebelan mak aku ni.

Dan...Oh, i see...  Apsal aku boleh pulak merapu berangan yang bukan2 neh. 2 ekor kucing yang aku tengok duk bertenggek di tepi padang tadi dah blah slow2 . Tak tahu la mereka nak pegi mane. Aku dah tak ambik port. Cukup la aku berangan kucing2 tu tadi bersandiwara asmara depan mata aku. 

Sambil sengih2, " hehe, mak, sory la, adik teringat cerita sailormoon R tadi. Episod 25. " kataku dengan malu. Biase la, mase tu aku baru 10 tahun. Citer Sailormoon mase tu tak wujud lagi tapi aku dah berangan kewujudan anime tu.  

" Mak nak eskrem tu," aku teringin lak nak makan eskrem bila nampak moto yang selalu jual eskrem cone 20 sen lalu. 

"Hai kamu ni memang. Tak habis2 ngan anime tu. Belajar malas. " bebel mak aku  sambil memimpin tangan aku ke pak cik moto yang agak2 hensem tak padan ngn eskrem nyer. 


Ni lah kisah cinta 11 tahun yang lalu. Berangan kuat meh. UPSR tak lepas lagi mase tu. Tak pasal2 2 ekor kucing yang tak tau ape2 jadi mangse watak anime aku. Huahuahua... :P

****" beliau" yang aku maksudkan permulaan cerita tadi adalah mak aku..

No comments:

Post a Comment