Wednesday, September 1, 2010

Ke"hampeh"an

Salam guys....selamat pagi...selamat imsak..selamat berpuasa lah yer.
pagi ni aku sempoi jer bersahur tadi ngn mee goreng sket n air mineral 1 botol.
Standard beb org bujang...hehe..


Dah berapa hari aku skip writing blog ni yer?.. Entah la. korang agak-agak la sendiri. Papepon, dalam kehilangan aku tu, ada lah benda yang bermakna yang aku buat. 
Alhamdulillah selesai sudah Majlis Ambang Kemerdekaan kerjasama UKM-KARISMA. walaweh! nampak gah di situ sambutannya walopon di belakang tabirnya, keadaan tersangat la kacau wa cakap lu. uhuhu... Well, itulah standard sesuatu majlis. takkan ada program yang takde masalah kan. so, puak2 aku alhamdulillah leh settlekan masalah2 yang timbul dengan pergerakan yang begitu pantas dan efisiennye.. 
( menokok nambah ape yg patut) hehehe..


Namun, berat bahu kita memikul bebanan, ringan lagi mulut orang-orang yang hampeh bile berkate2 tanpa akai...


Hidup kalau tak mencari kesalahan orang lain memang tak sah gamaknya mereka-mereka yang merasakan diri amatlah bagus. Aku nak cite kat sini lebih-lebih pon xleh..Pasai pe, bila bercakap ngan orang yang tak tahu berkomuniksai secara bertamadun ni ibarat bercakap dengan ayam dan itik di dalam reban. Macam orang bodoh lah kalau berlawan cakap ngan orang-orang macam bagus ni.


So, ambik tindakan yang efisien..biarkan empunya "mereka" itu berkomunikasi sesama sendiri di antara mereka. Sebab apa yang bagus dan yang bagus tentang orang lain hanya mereka-mereka je yang tahu,. 
Al maklum saje lah, mereka orang-orang yang terlebih tahu tentang segala perkara. Peh!




Wargghh......(menguap).. mengantuk lak mate ni...dah kul 6 pagi kot....  so, aku nak chow lu. pe2 hal aku roger kembali lah dlm medan wacana ni..




sekiannnnnn..... :)

No comments:

Post a Comment