Friday, August 27, 2010

FRee...Free...Freee

hai...salam sejahtera semua.
hari ni aku pi bazaar yg terdekat .beli sedikit juadah u berbuke..almaklumlah hdup  bujang ni xpyh pikir nk masak2 pape lagi..huhu.....tapi kalo balik rumah kena pikir gak la kan nak masak aper.. bukan selalu leh masak u family...


walaweh, nak dijadikan cerita, pergi la aku ke bazaar tersebut.. jalan punyer jalan jumpe la gerai yang aku n da geng selalu beli mknn dorang neh...hah...settle hal mknn yang akn dilantak berbuka nanti, berjalan lah pulak ke gerai2 lain sambil2 mencucui mate,... n last terjumpe la gerai yang jual air....pe lagi aku pesan la air feberet aku.."asam boi satu bang".....dengan kadar yang segra n perlakuan abang tersebut yang agk rakus mengisi air aku, settle la kerja aku ptg td u beli mknn n air.. n skang da nk chow balik la lak kan.....


tapi tetiber jer mmber aku benti kat satu gerai roti john..kat tepi gerai tu de gerai jual air buah.... sesaje je aku meramah ngn akak jual air tu,...
" kak, air free tak dak?" smbil tersengih2..ngeee... n dgn selambernyer akaq tu mnjawab pertanyaan aku yang ala2 ramah tu.." ambik la satu deq..akaq mmg nk bagi pon air tu"...

ahah!! dapat air free aku ni....yihiiiii!!!....pe agi, aku tibai terus n ucap tq be4 blah......hahaha


tapi,......


bile aku terkenang balik ayat2 akak tu skang, terpikir lak aku....akak tu mmg ikhlas gtau nk bg air tu or die sindir aku sbb mntak air free?...huh! aku gak tau kok gi mana yn\g betul...hehe...air dah habis dah..bukan aku mncuri pon....agp je la rezeki aku murah ptg ni....ngeehehehe..




moral: len kali jangan wat2 ramah mintak free barang yg korang nk beli.....x pasal2 kena sindir ...:P

No comments:

Post a Comment