Monday, October 18, 2010

Presentation??? LAZAT....Mmmmm...

Story ape untuk hari ni? 

Sila bace tajuk di atas. Kalo tak baca pandai-pandai la reka tajuk sendiri bila bace kat bawah ni sebab aku malas nak ulang banyak kali tajuk yang aku dah tulis kat atas. 

kuang3.... :P... Macam best je aku mengeluarkan statement yang ala2 egois walopon langsung takde kaitan ngan mood aku skarg. Ah. xkesah punyer..Mau gurau2 saje maa.. Hik!

Hari ini aku telah (ayat yang penuh skema)  melangsaikan hutang aku dengan lecturer aku with bagi die dengar bam brum bam brum aku mase presentation tadi....Huahuahua..Entah ape yang aku melalut mase present tadi aku sendiri pon xleh nak explen. Uhuii... Tapi, aku paham la isi kandungan kerabat-kerabat yang berkaitan dengan isi aku tu. Alah..mereka-mereka pon memahami sangat ngn ape yang aku duk bla..bla... tapi saje je wat ramah depan lecturer tanya soalan yang bukan-bukan kat aku. Standard la tu kan. Aku pon malas nak wat pandai sangat depan lecturer. So, jawab dengan ringkas jer. Hah..itu lebih baik daripada aku merapu sangat. Maklumlah, topik kajian group aku yang wat, so kalo aku merapu lebih2 pon diorang takkan memahami seperti aku n da group.  ( walopon diri sendiri emang benar2 merapu xtentu hale)... ahahaha... 

Pendapat korang ngan presentation? Hummm...mesti sume akan jawab dengan penuh skema dan dedikasinya. Contoh jawapan : presentation itu penting untuk meningkatkan kebolehan berkomunikasi...  Lain punyer jawapan...: Presentation itu bla..bla..bla....membantu kita berkemahiran berhadapan dengan khalayak...pam pum pam...dan bla..bla..  

Auuuww... xperlu kot jawapan-jawapan begitu bagi aku..... Jawapan aku untuk soalan camtu, : Presentation? Hmm....sesuatu yang lazat.....enak.....Dah wat sekali nak wat lagi..nyum3.... Haa.. Kan harmoni sket bunyinyer... Takde lah nak berdebar sgt bile sebut pasal presentation. Lagi siap berlari nak pi wat ade ah..!  

Tapi nape bile sebut presentation, majoriti muke dah macam katak telan cicak jer....Muke cicak pon tak jadi macam tu..awat aa?
 ( Tanya ku pade drii sendiri) Jawapannyer mudah je. Korang
 (dan aku juge) mesti kurang wat preparation an..Tak pon, keje last minute( nape sama mcam aku lagi?)  Pasai tu la bile dah duk kat depan khlayak(walopon cosmate yang cume 2 3 kerat) tergagap nak sebut satu2 perkataan. tapi kalo dah berbelas2 kali present, melampo sgt la kan still tergagap yang melampo tu.. Tu tandanya xde improvement.. ( Aku dah....:P)

So, ape yang heran sangat ngn presentation...asal cukup syarat, cukup mklumat n bertepatan ngan tajuk kajian, pandai merapu sikit2..cukup sudaa... ( Melebih2 lak tahap confident aku)... Papepon, kite kena confident ngn diri sendiri. Walopon korang xmampu nk speak dengan laju dan tepat setiap point2 korang, xsemestinya korang xleh bg presenttion yg baik. Mampu ke x kite, ok ke x kite, bergantung pade diri sendiri.. ( Bermotivasi sungguh aku ni yer..tak sangke..ahaksss..)..Janji ade usaha.....Usaha itu lif kejayaan!
Jadi, jadilah diri anda..yang kurang, ditambah, yang lebih, elok lah dikurangkan...
( perkare yg akan menimbulkan pandangan negatif) ...Contoh? Aiseh...xperlu la. Aku bukan nak wat karangan 8 perenggan 500 patah perkataan kat sini every point nak kna contoh..paham2 sendiri la korang..Uhuhuhu...

Wohh... Cite pasal presentation je aku dah merapu panjang sampai kat bawah ni. Ahaha..maafin gue. Feelingnya kuat bangat.. :P... Ok ar.. daripada aku melalut ke topik yang tak berkaitan pulak, baik aku chow dulu la kejap buat mase skang an. Mate pon macam diseru untuk tido...So, better fahami hasrat mate anda... eHeh3.. k.adiosssszzzzzzZZZZZzzzzzZZZZzzzzz~~~~~

2 comments:

  1. ayo! aku guna PUMPANG PUMPANG
    ko lak guna
    bam brum bam brum!
    haha, cantek sangat

    ReplyDelete
  2. Ahaha......kekreatifan itu penting!

    ReplyDelete