Friday, October 22, 2010

Kegilaan Sebenar Time Exam...Perlu la??

Yeahh! Exam..exam... Ku seru namamu... Kui3..  Sampai sudah time2 yang paling bebest sepanjang kehidupan seorang student.. Kalo takde exam..takde maknanye belajar. Tapi, takdak gune belajar  kalo time exam hantar paper kosong. Apa cita?  Korang cerita la sendiri pasai apa jadi lagu tu..


Macam biase la kalo dah dekat exam mesti sume akan bikin kaw2 punyer study. Kaw2 last minit time esok lusa ada paper memang dah jadi adat sebahagian besar student dari zaman atok aku sampai la skang. Memang betul2 pewaris warisan betul... Saluuutttt..


Nak buat camne. Mase awal-awal sem, banyak sangat menyibukkan diri walopon sepatutnya tak perlu sebab takde kaitan langsung ngan kepentingan diri. Bila dah sampai killer time..baru lah nak sedar bab mane yang belom settle. Memang cantek!


Orang kata time exam ni la banyak sangat yang akn tensen dan kadang-kadang ada yang sampai jadi gila!
Hohhh..scary la pulak bila ade kuar cite2 gini. Betul kerr??


Gila tu takdak la sangat kan. Tapi gila-gila ade.


Aku lak cane? Preparation untuk exam final?? haha.. cepumas la sangat. Terbaik dari ladang. Nak hilangkan boring punyer pasal, join la aku ngn 3 orang member pi kuar 2 3 hari...dan stay up smpai subuh..kononnya nak STUDY.
Orang lainnye study, tapi aku? Duk FB, duk chat, duk belog.. Ape nak jadi?? aishh...Cam hampesss....Hampess pon xmcm aku.  So, org stayback smpai subuh, aku pon stayback smpai subuh.... Orang   
balik aku tido kat situ lagi....Ahaha...  


Susah beb nak datangkan mood study bila hidup digelumangi ngn kemodenan teknologi..
( hambek.....salahkan teknologi lak) kuang3.  Betul kan? Cuba korang wat satu match antare FB ngn STUDY, mane menang? sah2 STUDY sbb aku ni kan berpihak pade yg benar..caiiiiiii!! ..  so, korg decide sendiri la sape yg menang kan. 


Satu perkare yg aku nk gtau, elok ngn yg x elok study luar kampus
( di luar kawalan keselamatan kampus).....
Perkare yg eloknyer, bile stay kat luor, senang nak fokus pade bnde yg kite nk fokus, tentunyer pade BUKU...bkn suh fokus kt mende lain....ha la..Bile duk dalam kampus, stdy kat library ke, foyer ke , member tertengok .. 
" halo geng, study maa?? study ape? Ow....da makan lom? pastu..bla..bla..bla...bluzzzz" . Mule2 just berdiri jer...Yg tak tahan kalo tibe2 beliau tarik kerusi n then lepak tepi kite smpai die puas hati.. Kite takkan nk mghalau kan? al-maklum, geng kot... So,, bram brum bram....study ke mane, fokus ke mane.... lagi2 kalo siap pi makan..wargghhh.....hampes! Aku lak pantang ngn pelawaan MAKAN.


Perkare yg tak eloknyer, ttg keselamatan... Ni daripade pengalaman sendiri la. Pasai pa, duk kat luar ni byk risiko..n risiko tu pulak kena tanggung sendiri. Alkisah ade la satu malam tu tika aku dan rakan-rakan melepak study dengan penuh khusyuknyer (aku khusyuk berFB).., datang la sorang mamat..nengok macam mat pet..jalan tak mabuk tapi mulut die mabuk membebel tak tentu hale. Berpakaian serba hitam. cam lagu kristal SERAGAM HITAM. . Gayenyer mengSCARYkan aku dan rakan-rakan. Mujur la ade sorang jantine lelaki dalam grup lepak study ni.. kalo  x haram aku nak wat macho.. Huh....mujur la die tak usik aku n the geng.. huiii.... tu satu kes.. camne kalo ade kes lain? bahyer derrr... hurmm.....skang ni dunia  dah tak berapa nak selamat. Mintak-minatk aku dan rakan-rakan dijauhkan segala bencana.Aminn...


Begitulah antara perkare ngtif n psitif yg aku nk share bile lepak luar ni.. So, pade yg sape2 wat kegilaan di luar time exam2 ni..berhati2lah yer... 


Dan satu ag,  kalo sape2 yg minat gile fokus study kat luar cam kt mcD, KFC, n bla..bla..yg 24 jam tu, mintak la dalam poket jgn lebih dr rm5. Kalo tak hanguss poket korang..mcam aku..huahuahua....




So, selame menjalani minggu exam ni ,jagelah diri, jagelah kesihatan.....dan      MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA..yeahhh!  motif? Kesan kegilaan time exam! 


Chowwww~~~~~

2 comments: